Uzaktan Öğretim ve Açıköğretim Programı Öğrencilerinin derslere devam edebilmesi ve öğrencilik haklarından faydalanabilmesi için, aşağıda belirtilen tarihlerde, kayıt yenilemeleri gerekmektedir.
** Önemli Not: Sınavsız İkinci Üniversite'ye bu yıl ilk kez başvuran öğrencilerin ders kayıt işlemleri otomatik olarak yapılacaktır. Bu nedenle, bu öğrencilerin herhangi bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. **
Kayıt yenileme, ders seçimi ve ders ekleme/silme işlemleri 2-8 Ekim 2023 tarihlerinde gerçekleştirilecektir. Bu tarihlerden sonra herhangi bir işlem yapılamayacaktır.
Ders seçim sürecine ait kılavuza ulaşmak için tıklayınız.
Kayıt Yenileme, Ders Seçimi ve Ders Ekleme/Silme Süreci Aşamaları
- Ankara Üniversitesi Kampüs Bilgi Yönetim Sistemi’ne (obs.ankara.edu.tr) kullanıcı adı ve şifre ile girilir.
- “Öğrenci BYS” sekmesinde yer alan “Ders İşlemleri”, “Ders Seçme İşlemleri” ve “Ders Seçme İşlemi” linklerine sırasıyla tıklanır.
- Ders seçme ekranının sol tarafında bulunan yarıyıllara/yıllara göre gruplandırılmış dersler arasından dersler seçilir.
- Hiç alınmamış veya daha önce alınmasına rağmen başarısız olunmuş dersler seçilirken, ders seçimleri alt yarıyıldan üst yarıyıla doğru olmaktadır.
- Alt yarıyıldaki/yıldaki alınması gereken bir ders alınmadan, üst yarıyıldaki/yıldaki derslerden ders seçimi yapılamaz.
- Ders seçme ekranından seçilen bir ders silinmek istendiğinde, silme işlemi üst yarıyıldan alt yarıyıla doğru olmaktadır.
- Ders seçme ekranında, öğrencilerin aldığı ve başarılı olduğu dersler yeşil; başarısız olduğu dersler kırmızı ve hiç almadığı dersler ise sarı olarak gösterilmektedir.
- Ders seçme ekranından, alt yarıyıllardan başlayarak öncelikle başarısız zorunlu dersler, hiç alınmamış zorunlu dersler, daha sonra da seçmeli dersler seçilmelidir.
- Daha önce alınmasına rağmen başarısız olunan bir seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli ders seçilebilir.
- Açıköğretim programları için seçmeli ders bulunmamaktadır.
- 2.00 ve üzeri not ortalamasına sahip öğrenciler, üst yarıyıllardan ders seçebilirler.
- Birinci sınıf öğrencileri, üst yarıyıllardan ders seçemezler.
- Seçilen dersler, sistem tarafından otomatik olarak kaydedilmektedir.
- Seçilen dersler danışman onayına gönderilene kadar dersler üzerinde değişiklik yapılabilir.
- Ders seçme ekranının “Katkı Payı Tutarı” bölümünde belirtilen ücret, Türkiye Vakıflar Bankası (Vakıfbank) şubelerinden, bankamatiklerinden ya da internet şubesinden öğrenci numarası belirtilerek ödenir.
- Bankamatikte "Öğrenci Numarası Bulunamadı." uyarısı alınması durumunda işlem banka şubesinden gerçekleştirilebilir.
- Ekranda herhangi bir ücret bilgisi bulunmuyorsa, bir sonraki aşamaya geçilir.
- Ücret ödeme işleminin ardından yapılan ders kaydı, “Danışman Onayına Gönder” butonuna basılarak, danışmanın onaylaması için danışmana gönderilir.
- Danışman, ders kaydını onayladıktan sonra ders seçme ekranındaki “Ders Seçme Durumu” alanı “Onaylı” durumunda olacaktır. Bu durum, ders kayıt işleminin başarıyla tamamlandığını göstermektedir.
- Danışmanın ders seçimini onaylayıp onaylamadığı belli aralıklarla kontrol edilmelidir.
- Danışman, ders kaydını onayladıktan sonra, öğrencinin derslerini değiştirmesi mümkün değildir.