Personel
Öğrenci Sayısı
Öğretmen Sayısı
Ders Sayısı

 

 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Öğretim Ön Lisans Programı

Program Hakkında
Nasıl Öğrenci Olabilirim?
Akademik Takvim
Dersler ve İçerikleri
Öğrenme Süreci
Sınavlar ve Uygulanması
Mezuniyet Koşulları ve Diploma
Öğrenim ve Materyal Ücretleri
Öğrenciden Gelenler

Program Koordinatörü

Öğr.Gör. Zeynep Tuğçe GÖK GÜRSOY

 

Program Hakkında

  • Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Öğretim Programı, profesyonel iş ortamının gerektirdiği niteliklere sahip, günün hızla değişen şartlarına uyum sağlayabilecek, kamu ve özel sektör yöneticilerinin ihtiyaç duyacağı genel yönetim destek hizmetlerini yerine getirecek ve yönetim bürosunu idare edecek nitelikli, insanlarla başarılı ilişkiler kurabilen, enformasyon çağının sunduğu olanakların farkında olan, pratik sorun çözüm, öneri ve yöntemleri geliştirebilen, doğrudan emir almadan da sorumluluk alabilen, işletmeyi ve yönetimi temsil yeteneği olan, yeniliklere-gelişime ve dönüşüme açık, üretim süreçleri ile tüketim süreçlerini ilişkilendirebilen, uygulama sürecinde karşılaştığı zorlukları entelektüel birikimiyle aşabilen, özgün fikirler geliştirebilen bireyler yetiştirmeyi hedefleyen 2 yıllık bir ön lisans programıdır.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır.

 

Programın Amacı

  • Hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, iyi derecede bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.

 

Program Yeterlilikleri

  • Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • İyi insan ilişkileri kurabilir.
  • On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
  • Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
  • Modern protokol bilgilerine sahip olur.
  • Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütebilir.
  • Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapabilir.
  • Toplantı, seyahat organizasyonlarını düzenleyebilir.
  • Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.
  • Programa; Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) ile kayıt mümkündür. Ön lisans programlarının öğrenim süresi 2, lisans programlarının öğrenim süresi ise 4 yıldır.

 

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)

  • Programa kayıt olmak için; ÖSYM tarafından yapılan 2024 YKS’ye girerek ilgili puan türünde puan almanız ve ÖSYM’nin yönettiği tercih sürecinde programı tercih etmeniz ve yerleşmeniz gerekmektedir.
  • ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkını kazanmaktadır. Ön lisans programlarını tercih edebilmek için 2024 YKS TYT puanınızın hesaplanmış olması, lisans programlarını tercih edebilmek için ise ilgili puan türünde (SAY, SÖZ, EA) sınav puanınızın hesaplanmış olması gerekmektedir.
  • ÖSYM’nin www.osym.gov.tr internet adresinden 2023 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) başvuru işlemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

 

Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS)

  • Programa kayıt olmak için ÖSYM tarafından yapılan Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavına (TR-YÖS) girerek istenilen koşulları sağlamanız gerekmektedir.
  • Detaylı bilgi için: http://osym.gov.tr 

 

Yatay Geçiş ile Kayıt

  • Yatay geçiş ile programa kayıt olmak istiyorsanız Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında istenilen koşulları sağlayarak Akademik Takvimde belirtilen sürelerde sistem üzerinden başvuruda bulunmanız gerekmektedir.
  • Detaylı bilgi için: http://oidb.ankara.edu.tr 
 

Bir akademik yıl içindeki eğitim öğretim faaliyetlerinin tarihlerini belirten ve Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen akademik takvimde kayıt yenileme, öğrenim ve materyal ücretinin yatırılma tarihleri, ders ekleme-bırakma, derslerin başlangıç ve bitiş tarihleri ve sınav tarihleri yer almaktadır. Üniversitemiz 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi aşağıda yer almaktadır.

İşlemler Tarihler
Derslerin Başlama ve Bitiş Tarihleri 23 Eylül 2024-03 Ocak 2025
Final Sınavı Tarihleri 04-19 Ocak 2025
Bütünleme Sınav Tarihleri 25 Ocak-02 Şubat 2025
Öğrenciler İçin Kayıt Yenileme ve Bitiş Tarihleri 16-22 Eylül 2024
Katkı Payı/ Materyal/ Öğrenim Ücreti Yatırma Tarihleri 16-22 Eylül 2024
Danışman Onayı 16-23 Eylül 2024
Birim Başkanı Onayı 24 Eylül 2024
Bölümlerde Öğrencilerle Danışmanların Yüz Yüze Görüşme Tarihleri 25-26 Eylül 2024
Öğrenciler İçin Ders Ekleme Bırakma ve Mazeret Başlama Bitiş Tarihleri 25-29 Eylül 2024
Danışman Onayı 25-30 Eylül 2024
Birim Başkanı Onayı 01 Ekim 2024
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Ara Sınav Tarihleri 18-24 Kasım 2024
Final Sınavı Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 04-23 Ocak 2025
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Final Sınavı Tarihleri 06-12 Ocak 2025
Bütünleme Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 25 Ocak-05 Şubat 2025
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Bütünleme Sınav Tarihleri 27 Ocak-02 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Başvuru Tarihleri 06 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Tarihleri 08-14 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 08-16 Şubat 2025

 

 

I. YARIYIL DERSLERİ
Kodu Ders Adı Zorunlu mu? T+U Saat U.Kredi AKTS
TDİ111 Türk Dili I Evet 2 + 0 2 1
ATA105 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I Evet 2 + 0 2 1
UBYS101 Temel Hukuk Evet 3 + 0 3 3
UBYS105 Ekonomi I Evet 3 + 0 3 4
UBYS111 İletişim Evet 3 + 0 3 6
UBYS113 İşletme I Evet 3 + 0 3 5
UBYS115 Ticari Matematik Evet 3 + 0 4 6
UBİT101 Bilgi ve İletişim Teknolojileri I Evet 2 + 0 2 2
SECYAB1YY 1. Yabancı Dil Grubu Hayır 4 + 0 4 2
YDİ111 Temel Yabancı Dil (İngilizce) Hayır 4 + 0 4 2
YDF111 Temel Yabancı Dil (Fransızca) Hayır 4 + 0 4 2
YDA111 Temel Yabancı Dil (Almanca) Hayır 4 + 0 4 2
 
II. YARIYIL DERSLERİ
Kodu Ders Adı Zorunlu mu? T+U Saat U.Kredi AKTS
TDİ112 Türk Dili II Evet 2 + 0 2 1
ATA106 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II Evet 2 + 0 2 1
UBYS102 Bilgisayar Büro Programları Evet 3 + 0 3 5
UBYS104 İşletme II Evet 3 + 0 3 5
UBYS106 Ekonomi II Evet 3 + 0 3 5
UBYS108 Araştırma Yöntem Ve Teknikleri Evet 3 + 0 3 5
UBYS110 Örgütsel Davranış Evet 3 + 0 3 3
UBYS112 Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları Evet 3 + 0 3 3
SECYAB2YY 2. Yabancı Dil Grubu Hayır 4 + 0 4 2
YDİ112 Temel Yabancı Dil (İngilizce) Hayır 4 + 0 4 2
YDA112 Temel Yabancı Dil (Almanca) Hayır 4 + 0 4 2
YDF112 Temel Yabancı Dil (Fransızca) Hayır 4 + 0 4 2
 
III. YARIYIL DERSLERİ
Kodu Ders Adı Zorunlu mu? T+U Saat U.Kredi AKTS
UBYS201 Muhasebe Evet 3 + 0 3 5
UBYS203 Büro Yönetimi Evet 3 + 0 3 3
UBYS205 Mesleki Yazışmalar Evet 3 + 0 3 3
UBYS207 Dosyalama ve Arşivleme Evet 3 + 0 3 3
UBYS225 Staj Evet 0 + 0 0 8
UBYSMESSEC3YY Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Mesleki Seçmeli Dersler 3YY Hayır 6 + 0 6 8
UBYS213 Meslek Etiği Hayır 3 + 0 3 4
UBYS219 Etkili ve Güzel Konuşma Hayır 3 + 0 3 4
UBYS221 Klavye Teknikleri I Hayır 3 + 0 3 4
 
IV. YARIYIL DERSLERİ
Kodu Ders Adı Zorunlu mu? T+U Saat U.Kredi AKTS
UBYS202 Yönetici Asistanlığı Evet 3 + 0 3 5
UBYS204 Toplantı Yönetimi Evet 3 + 0 3 4
UBYS206 Teknoloji Kullanımı Evet 3 + 0 3 4
UBYS208 Halkla İlişkiler Evet 3 + 0 3 4
UBYS210 Bilgi Yönetimi Evet 3 + 0 3 5
UBYSMESSEC4YY Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Mesleki Seçmeli Dersler4yy Hayır 6 + 0 6 8
UBYS216 Bilgisayar Muhasebe Yazılımları Hayır 3 + 0 3 4
UBYS218 Girişimcilik Hayır 3 + 0 3 4
UBYS222 Kalite Güvencesi Ve Standartları Hayır 3 + 0 3 4
  • Uzaktan eğitim programlarının dersleri, e-öğrenme sistemi üzerinden eş zamanlı (canlı dersler) ve eş zamansız olarak yürütülmektedir.
  • Kampüs Bilgi Yönetim Sistemi (https://obs.ankara.edu.tr)’ne giriş yapıldıktan sonra "ANKUZEF ÖYS'ye Giriş" linkine tıklanarak ANKUZEF Öğrenme Yönetim Sistemi (https://oys.ankara.edu.tr)'ne geçiş yapabilir ve ders alanlarınıza erişebilirsiniz.
  • Programa ilişkin derslerin materyali elektronik olarak sistemde yer almakta olup ayrıca basılı materyal (kitap, ders notu, vb.) dağıtımı yapılmamaktadır.
  • ÖYS’ye giriş kılavuzu için tıklayınız.
  • Fakültemizde bir akademik yıl içerisinde her yarıyıl için bir Ara Sınav (Vize), Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) ve Bütünleme Sınavı yapılmaktadır. Ayrıca kayıtlı olunan programda 2547 sayılı Kanunun 5. maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi kapsamında açılan dersler dâhil, başarısız olunan en çok üç ders dışındaki dersleri başarıyla tamamlayan ve programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren sınava girme hakkını kazanmış olup son yarıyıldaki/yıldaki başarısız öğrencilere mezuniyete üç ders sınavı hakkı tanınmaktadır.
  • Sınavlar; öncelikle her bir coğrafi bölgeden en az 1 il olmak koşulu ile öğrenci sayıları ve ikamet adresleri dikkate alınarak belirlenen Ankara, İstanbul (Avrupa ve Anadolu), Bursa, İzmir, Antalya, Adana, Konya, Diyarbakır, Van, Erzurum, Samsun ve Almanya (Köln) sınav merkezlerinde Cumartesi ve Pazar sabah ve öğleden sonra olmak üzere 4 oturum şeklinde yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler sınavlara seçmiş oldukları sınav merkezlerinde katılmaktadırlar.
  • Fakültemiz tarafından gerçekleştirilen sınavlarda sorular çoktan seçmelidir. Her bir ders için 20 soru sorulmaktadır ve sınav oturum süreleri her bir test için 30 dakika olacak şekilde hesaplanarak uygulanmaktadır.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayarak mezun olabilmek için “Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Buna göre; programdan mezun olabilmek için programın tüm derslerinin başarıyla tamamlanması, programa ilişkin tüm yükümlülüklerin yerine getirilmelidir. Genel
  • Akademik Başarı Not Ortalaması (GABNO)’nın 4,00 üzerinden 2,00 veya daha yüksek olması ve ön lisans için 120 Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), lisans için ise 240 AKTS toplamının sağlanması gerekmektedir.
  • Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerin diplomaları "Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi" tarafından düzenlenmektedir. Bu diploma, diğer ön lisans ve lisans diplomalarının sağladığı tüm yasal hakları sağlamaktadır.
  • Programa yerleşen adaylar güz ve bahar yarıyılı başlangıcında Akademik Takvimde belirtilen kayıt yenileme tarihlerinde ders seçme işlemlerini yaptıktan sonra belirlenen öğrenim ve materyal ücretlerini ödemektedirler.
  • 02.07.2024 tarihli ve 32590 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair 01.07.2024 tarihli ve 8703 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ve Ankara Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından belirlenen öğrenim ve materyal ücretleri ile bilgi dokümanına aşağıdaki linklerden erişebilirsiniz:
  • İlgili Cumhurbaşkanı Kararını görmek için tıklayınız.
  • Öğrenim ve Materyal Ücretleri için tıklayınız.

Sizden gelecek podcast ya da videoları This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine göndermenizi rica ederiz.

 

0 (312) 600 0141

0 (312) 600 0133

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Please publish modules in offcanvas position.

Çerez Politikası

Web sitemizde zorunlu çerezler ve kullanıcı deneyimini iyileştiren çerezler kullanılmaktadır.