Personel
Öğrenci Sayısı
Öğretmen Sayısı
Ders Sayısı

 

 

Kayıt Yenileme, Ders Seçimi ve Ders Ekleme/Silme İşlemleri Hk. Yeni

Uzaktan Öğretim ve Açıköğretim Programı Öğrencilerinin derslere devam edebilmesi ve öğrencilik haklarından faydalanabilmesi için, aşağıda belirtilen tarihlerdekayıt yenilemeleri gerekmektedir.

 

** Önemli Not: Sınavsız İkinci Üniversite'ye bu yıl ilk kez başvuran öğrencilerin ders kayıt işlemleri otomatik olarak yapılacaktır. Bu nedenle, bu öğrencilerin herhangi bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. **

 

Kayıt yenileme, ders seçimi ve ders ekleme/silme işlemleri 2-8 Ekim 2023 tarihlerinde gerçekleştirilecektir. Bu tarihlerden sonra herhangi bir işlem yapılamayacaktır.

 

Ders seçim sürecine ait kılavuza ulaşmak için tıklayınız.

 

Kayıt Yenileme, Ders Seçimi ve Ders Ekleme/Silme Süreci Aşamaları 

  1. Ankara Üniversitesi Kampüs Bilgi Yönetim Sistemi’ne (obs.ankara.edu.tr) kullanıcı adı ve şifre ile girilir. 

 

  1. “Öğrenci BYS” sekmesinde yer alan “Ders İşlemleri”, “Ders Seçme İşlemleri” ve “Ders Seçme İşlemi” linklerine sırasıyla tıklanır. 

 

  1. Ders seçme ekranının sol tarafında bulunan yarıyıllara/yıllara göre gruplandırılmış dersler arasından dersler seçilir.

- Hiç alınmamış veya daha önce alınmasına rağmen başarısız olunmuş dersler seçilirken, ders seçimleri alt yarıyıldan üst yarıyıla doğru olmaktadır.

- Alt yarıyıldaki/yıldaki alınması gereken bir ders alınmadanüst yarıyıldaki/yıldaki derslerden ders seçimi yapılamaz.

- Ders seçme ekranından seçilen bir ders silinmek istendiğinde, silme işlemi üst yarıyıldan alt yarıyıla doğru olmaktadır.

- Ders seçme ekranında, öğrencilerin aldığı ve başarılı olduğu dersler yeşilbaşarısız olduğu dersler kırmızı ve hiç almadığı dersler ise sarı olarak gösterilmektedir.

- Ders seçme ekranından, alt yarıyıllardan başlayarak öncelikle başarısız zorunlu derslerhiç alınmamış zorunlu derslerdaha sonra da seçmeli dersler seçilmelidir.

- Daha önce alınmasına rağmen başarısız olunan bir seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli ders seçilebilir.

- Açıköğretim programları için seçmeli ders bulunmamaktadır.

- 2.00 ve üzeri not ortalamasına sahip öğrencilerüst yarıyıllardan ders seçebilirler.

- Birinci sınıf öğrencileri, üst yarıyıllardan ders seçemezler.

- Seçilen dersler, sistem tarafından otomatik olarak kaydedilmektedir.

- Seçilen dersler danışman onayına gönderilene kadar dersler üzerinde değişiklik yapılabilir.  

 

  1. Ders seçme ekranının “Katkı Payı Tutarı” bölümünde belirtilen ücretTürkiye Vakıflar Bankası (Vakıfbank) şubelerinden, bankamatiklerinden ya da internet şubesinden öğrenci numarası belirtilerek ödenir.

- Bankamatikte "Öğrenci Numarası Bulunamadı." uyarısı alınması durumunda işlem banka şubesinden gerçekleştirilebilir.

- Ekranda herhangi bir ücret bilgisi bulunmuyorsa, bir sonraki aşamaya geçilir. 

 

  1. Ücret ödeme işleminin ardından yapılan ders kaydı, “Danışman Onayına Gönder” butonuna basılarak, danışmanın onaylaması için danışmana gönderilir.

- Danışmanders kaydını onayladıktan sonra ders seçme ekranındaki “Ders Seçme Durumu” alanı “Onaylı” durumunda olacaktır. Bu durum, ders kayıt işleminin başarıyla tamamlandığını göstermektedir.

- Danışmanın ders seçimini onaylayıp onaylamadığı belli aralıklarla kontrol edilmelidir.

- Danışman, ders kaydını onayladıktan sonra, öğrencinin derslerini değiştirmesi mümkün değildir.

 

   

0 (312) 600 0141

0 (312) 600 0133

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Please publish modules in offcanvas position.

Çerez Politikası

Web sitemizde zorunlu çerezler ve kullanıcı deneyimini iyileştiren çerezler kullanılmaktadır.