Personel
Öğrenci Sayısı
Öğretmen Sayısı
Ders Sayısı

 

 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Öğretim Ön Lisans Programı

Program Hakkında
Nasıl Öğrenci Olabilirim?
Akademik Takvim
Dersler ve İçerikleri
Öğrenme Süreci
Sınavlar ve Uygulanması
Mezuniyet Koşulları ve Diploma
Öğrenim ve Materyal Ücretleri
Öğrenciden Gelenler

Program Koordinatörü

Öğr.Gör. Zeynep Tuğçe GÖK GÜRSOY

 

Program Hakkında

  • Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Öğretim Programı, profesyonel iş ortamının gerektirdiği niteliklere sahip, günün hızla değişen şartlarına uyum sağlayabilecek, kamu ve özel sektör yöneticilerinin ihtiyaç duyacağı genel yönetim destek hizmetlerini yerine getirecek ve yönetim bürosunu idare edecek nitelikli, insanlarla başarılı ilişkiler kurabilen, enformasyon çağının sunduğu olanakların farkında olan, pratik sorun çözüm, öneri ve yöntemleri geliştirebilen, doğrudan emir almadan da sorumluluk alabilen, işletmeyi ve yönetimi temsil yeteneği olan, yeniliklere-gelişime ve dönüşüme açık, üretim süreçleri ile tüketim süreçlerini ilişkilendirebilen, uygulama sürecinde karşılaştığı zorlukları entelektüel birikimiyle aşabilen, özgün fikirler geliştirebilen bireyler yetiştirmeyi hedefleyen 2 yıllık bir ön lisans programıdır.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır.

 

Programın Amacı

  • Hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, iyi derecede bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.

 

Program Yeterlilikleri

  • Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • İyi insan ilişkileri kurabilir.
  • On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
  • Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
  • Modern protokol bilgilerine sahip olur.
  • Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütebilir.
  • Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapabilir.
  • Toplantı, seyahat organizasyonlarını düzenleyebilir.
  • Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.
  • Programa; Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) ile kayıt mümkündür. Ön lisans programlarının öğrenim süresi 2, lisans programlarının öğrenim süresi ise 4 yıldır.

 

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)

  • Programa kayıt olmak için; ÖSYM tarafından yapılan 2024 YKS’ye girerek ilgili puan türünde puan almanız ve ÖSYM’nin yönettiği tercih sürecinde programı tercih etmeniz ve yerleşmeniz gerekmektedir.
  • ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkını kazanmaktadır. Ön lisans programlarını tercih edebilmek için 2024 YKS TYT puanınızın hesaplanmış olması, lisans programlarını tercih edebilmek için ise ilgili puan türünde (SAY, SÖZ, EA) sınav puanınızın hesaplanmış olması gerekmektedir.
  • ÖSYM’nin www.osym.gov.tr internet adresinden 2023 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) başvuru işlemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

 

Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS)

  • Programa kayıt olmak için ÖSYM tarafından yapılan Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavına (TR-YÖS) girerek istenilen koşulları sağlamanız gerekmektedir.
  • Detaylı bilgi için: http://osym.gov.tr 

 

Yatay Geçiş ile Kayıt

  • Yatay geçiş ile programa kayıt olmak istiyorsanız Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında istenilen koşulları sağlayarak Akademik Takvimde belirtilen sürelerde sistem üzerinden başvuruda bulunmanız gerekmektedir.
  • Detaylı bilgi için: http://oidb.ankara.edu.tr 
 

Bir akademik yıl içindeki eğitim öğretim faaliyetlerinin tarihlerini belirten ve Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen akademik takvimde kayıt yenileme, öğrenim ve materyal ücretinin yatırılma tarihleri, ders ekleme-bırakma, derslerin başlangıç ve bitiş tarihleri ve sınav tarihleri yer almaktadır. Üniversitemiz 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi aşağıda yer almaktadır.

İşlemler Tarihler
Derslerin Başlama ve Bitiş Tarihleri 23 Eylül 2024-03 Ocak 2025
Final Sınavı Tarihleri 11-12 Ocak 2025
Bütünleme Sınav Tarihleri 01-02 Şubat 2025
Öğrenciler İçin Kayıt Yenileme ve Bitiş Tarihleri 16-22 Eylül 2024
Katkı Payı/ Materyal/ Öğrenim Ücreti Yatırma Tarihleri 16-22 Eylül 2024
Danışman Onayı 16-23 Eylül 2024
Birim Başkanı Onayı 24 Eylül 2024
Bölümlerde Öğrencilerle Danışmanların Yüz Yüze Görüşme Tarihleri 25-26 Eylül 2024
Öğrenciler İçin Ders Ekleme Bırakma ve Mazeret Başlama Bitiş Tarihleri 25-29 Eylül 2024
Danışman Onayı 25-30 Eylül 2024
Birim Başkanı Onayı 1.Eki.24
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Ara Sınav Tarihleri 18-24 Kasım 2024
Final Sınavı Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 04-23 Ocak 2025
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Final Sınavı Tarihleri 06-12 Ocak 2025
Bütünleme Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 25 Ocak-05 Şubat 2025
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Bütünleme Sınav Tarihleri 27 Ocak-02 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Başvuru Tarihleri 06 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Tarihleri 15 Şubat 2025
Üç Ders Sınav Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri 08-16 Şubat 2025

 

1. SINIF / 1. YARIYIL (GÜZ)
Kodu Ders Adı Zorunlu mu? AKTS
UATA105 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I Evet 2
UTDİ111 Türk Dili I Evet 2
ZAUF1101 Temel Hukuk Evet 4
ZAUF1103 Genel İşletme Evet 5
ZAUF1105 Ticari Matematik Evet 5
ZAUF1107 Genel Ekonomi Evet 5
ZAUF1109 Temel Muhasebe Evet 5
SECYAB1YY 1.Yarıyıl Yabancı Dil Grubu Evet 2
YDA111 Temel Yabancı Dil (Almanca) Seçmeli 2
YDF111 Temel Yabancı Dil (Fransızca) Seçmeli 2
YDİ111 Temel Yabancı Dil (İngilizce) Seçmeli 2
TOPLAM   30
* 1.Yarıyıl Yabancı Dil seçmeli ders grubundan en az 2 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
1. SINIF / 2. YARIYIL (BAHAR)
Kodu Ders Adı  Zorunlu mu? AKTS
UATA106 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II Evet 2
UTDİ112 Türk Dili II Evet 2
UBİT102 Bilgi Ve İletişim Teknolojileri I Evet 2
UBYS1102 Protokol Ve Sosyal Davranış Kuralları Evet 6
UBYS1104 Bürolarda Etkin İletişim Evet 6
UBYS1106 Büro Yönetimi Evet 5
ZAUF1122 Yönetim Ve Organizasyon Evet 5
SECYAB2YY 2.Yarıyıl Yabancı Dil Grubu Evet 2
YDA112 Temel Yabancı Dil (Almanca) Seçmeli 2
YDF112 Temel Yabancı Dil (Fransızca) Seçmeli 2
YDİ112 Temel Yabancı Dil (İngilizce) Seçmeli 2
TOPLAM   30
* 2.Yarıyıl Yabancı Dil seçmeli ders grubundan en az 2 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
2. SINIF / 3. YARIYIL (GÜZ)
Kodu Ders Adı  Zorunlu mu? AKTS
UBYS1201 Mesleki Yazışmalar Evet 5
UBYS1203 Dosyalama Ve Arşivleme Evet  5
UBYS1205 Toplantı Yönetimi Evet  5
ÖAZFSEC3YY * Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli (3. Yarıyıl) Evet  5
UAUF1201 Girişimcilik Seçmeli 5
UAUF1203 Meslek Etiği Seçmeli 5
UAUF1205 Davranış Bilimleri Ve İletişim Seçmeli 5
UAUF1207 İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Seçmeli 5
UAUF1209 Araştırma Yöntem Ve Teknikleri Seçmeli 5
UAUF1211 Sağlık Turizmi Seçmeli 5
UBYSMESSEC3YY ** Uzaktan Mesleki Seçmeli (3. Yarıyıl) Evet 10
SAUF1215 Etkili Ve Güzel Konuşma Seçmeli 5
UBYS1271 Klavye Teknikleri I Seçmeli 5
UBYS1273 Bilgi Yönetimi Seçmeli 5
TOPLAM   30
* Ön Lisans ANKUZEF seçmeli ders grubundan en az 5 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
** Uzaktan mesleki seçmeli ders grubundan en az 10 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
2. SINIF / 4. YARIYIL (BAHAR)
Kodu Ders Adı  Zorunlu mu? AKTS
UBYS1202 Yönetici Asistanlığı Evet 5
UBYS1204 Teknoloji Kullanımı Evet  5
UBYS1206 Halkla İlişkiler Evet  5
ÖAZFSEC4YY * Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli (4. Yarıyıl) Evet  5
UAUF1202 Sosyal Güvenlik Seçmeli 5
UAUF1204 İnsan Kaynakları Ve Yönetimi Seçmeli 5
UAUF1206 Genel İstatistik Seçmeli 5
UAUF1208 Finansal Yatırım Araçları Seçmeli 5
UAUF1210 Afetlerde Salgın Hastalıklar Seçmeli 5
UAUF1212 İlk Yardım Seçmeli 5
UBYSMESSEC4YY ** Uzaktan Mesleki Seçmeli (4. Yarıyıl) Evet  10
SAUF1210 Örgütsel Davranış  Seçmeli 5
UBYS1272 Bilgisayarlı Muhasebe Yazılımları Seçmeli 5
UBYS1274 Araştırma Yöntemi Seçmeli 5
TOPLAM   30
* Ön Lisans ANKUZEF seçmeli ders grubundan en az 5 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
** Uzaktan mesleki seçmeli ders grubundan en az 10 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir.
MEZUNİYET İÇİN TAMAMLANMASI GEREKEN KREDİ  AKTS
Zorunlu Dersler İçin Tamamlanması Gereken 90
Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli Dersler İçin Tamamlanması Gereken 10
Uzaktan Mesleki Seçmeli Dersler İçin Tamamlanması Gereken 20
TOPLAM TAMAMLANMASI GEREKEN 120
  • Uzaktan eğitim programlarının dersleri, e-öğrenme sistemi üzerinden eş zamanlı (canlı dersler) ve eş zamansız olarak yürütülmektedir.
  • Kampüs Bilgi Yönetim Sistemi (https://obs.ankara.edu.tr)’ne giriş yapıldıktan sonra "ANKUZEF ÖYS'ye Giriş" linkine tıklanarak ANKUZEF Öğrenme Yönetim Sistemi (https://oys.ankara.edu.tr)'ne geçiş yapabilir ve ders alanlarınıza erişebilirsiniz.
  • Programa ilişkin derslerin materyali elektronik olarak sistemde yer almakta olup ayrıca basılı materyal (kitap, ders notu, vb.) dağıtımı yapılmamaktadır.
  • ÖYS’ye giriş kılavuzu için tıklayınız.
    • Fakültemizde bir akademik yıl içerisinde her yarıyıl için bir Ara Sınav (Vize), Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) ve Bütünleme Sınavı yapılmaktadır. Ayrıca kayıtlı olunan programda 2547 sayılı Kanunun 5. maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi kapsamında açılan dersler dâhil, başarısız olunan en çok üç ders dışındaki dersleri başarıyla tamamlayan ve programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren sınava girme hakkını kazanmış olup son yarıyıldaki/yıldaki başarısız öğrencilere mezuniyete üç ders sınavı hakkı tanınmaktadır.

     

    • Ara ve Final Sınavları:
      Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul (Avrupa ve Anadolu), İzmir, Konya, Samsun, Trabzon, Van ve Almanya (Köln)
       sınav merkezlerinde,

     

    • Bütünleme Sınavları:
      Adana, Ankara, Diyarbakır, İstanbul(Avrupa ve Anadolu), İzmir, Trabzon 
      sınav merkezlerinde Cumartesi ve Pazar sabah ve öğleden sonra olmak üzere 4 oturum şeklinde yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler sınavlardan önce seçmiş oldukları merkezlerde sınava gireceklerdir.

     

    • Fakültemiz tarafından gerçekleştirilen sınavlarda sorular çoktan seçmelidir. Her bir ders için 20 soru sorulmaktadır ve sınav oturum süreleri her bir test için 30 dakika olacak şekilde hesaplanarak uygulanmaktadır.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayarak mezun olabilmek için “Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Buna göre; programdan mezun olabilmek için programın tüm derslerinin başarıyla tamamlanması, programa ilişkin tüm yükümlülüklerin yerine getirilmelidir. Genel
  • Akademik Başarı Not Ortalaması (GABNO)’nın 4,00 üzerinden 2,00 veya daha yüksek olması ve ön lisans için 120 Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), lisans için ise 240 AKTS toplamının sağlanması gerekmektedir.
  • Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerin diplomaları "Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi" tarafından düzenlenmektedir. Bu diploma, diğer ön lisans ve lisans diplomalarının sağladığı tüm yasal hakları sağlamaktadır.
  • Programa yerleşen adaylar güz ve bahar yarıyılı başlangıcında Akademik Takvimde belirtilen kayıt yenileme tarihlerinde ders seçme işlemlerini yaptıktan sonra belirlenen öğrenim ve materyal ücretlerini ödemektedirler.
  • 02.07.2024 tarihli ve 32590 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair 01.07.2024 tarihli ve 8703 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ve Ankara Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından belirlenen öğrenim ve materyal ücretleri ile bilgi dokümanına aşağıdaki linklerden erişebilirsiniz:
  • İlgili Cumhurbaşkanı Kararını görmek için tıklayınız.
  • Öğrenim ve Materyal Ücretleri için tıklayınız.

Sizden gelecek podcast ya da videoları This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine göndermenizi rica ederiz.

 

0 (312) 600 0141

0 (312) 600 0133

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Please publish modules in offcanvas position.

Çerez Politikası

Web sitemizde zorunlu çerezler ve kullanıcı deneyimini iyileştiren çerezler kullanılmaktadır.