Program Hakkında
Nasıl Öğrenci Olabilirim?
Akademik Takvim
Dersler ve İçerikleri
Öğrenme Süreci
Sınavlar ve Uygulanması
Mezuniyet Koşulları ve Diploma
Öğrenim ve Materyal Ücretleri
Öğrenciden Gelenler
Program Koordinatörü
Program Hakkında
- Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Uzaktan Öğretim Programı, profesyonel iş ortamının gerektirdiği niteliklere sahip, günün hızla değişen şartlarına uyum sağlayabilecek, kamu ve özel sektör yöneticilerinin ihtiyaç duyacağı genel yönetim destek hizmetlerini yerine getirecek ve yönetim bürosunu idare edecek nitelikli, insanlarla başarılı ilişkiler kurabilen, enformasyon çağının sunduğu olanakların farkında olan, pratik sorun çözüm, öneri ve yöntemleri geliştirebilen, doğrudan emir almadan da sorumluluk alabilen, işletmeyi ve yönetimi temsil yeteneği olan, yeniliklere-gelişime ve dönüşüme açık, üretim süreçleri ile tüketim süreçlerini ilişkilendirebilen, uygulama sürecinde karşılaştığı zorlukları entelektüel birikimiyle aşabilen, özgün fikirler geliştirebilen bireyler yetiştirmeyi hedefleyen 2 yıllık bir ön lisans programıdır.
- Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır.
Programın Amacı
- Hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, iyi derecede bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.
Program Yeterlilikleri
- Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
- Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
- İyi insan ilişkileri kurabilir.
- On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
- Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
- Modern protokol bilgilerine sahip olur.
- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütebilir.
- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapabilir.
- Toplantı, seyahat organizasyonlarını düzenleyebilir.
- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.
- Programa; Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) ile kayıt mümkündür. Ön lisans programlarının öğrenim süresi 2, lisans programlarının öğrenim süresi ise 4 yıldır.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
- Programa kayıt olmak için; ÖSYM tarafından yapılan 2024 YKS’ye girerek ilgili puan türünde puan almanız ve ÖSYM’nin yönettiği tercih sürecinde programı tercih etmeniz ve yerleşmeniz gerekmektedir.
- ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkını kazanmaktadır. Ön lisans programlarını tercih edebilmek için 2024 YKS TYT puanınızın hesaplanmış olması, lisans programlarını tercih edebilmek için ise ilgili puan türünde (SAY, SÖZ, EA) sınav puanınızın hesaplanmış olması gerekmektedir.
- ÖSYM’nin www.osym.gov.tr internet adresinden 2023 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) başvuru işlemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS)
- Programa kayıt olmak için ÖSYM tarafından yapılan Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavına (TR-YÖS) girerek istenilen koşulları sağlamanız gerekmektedir.
- Detaylı bilgi için: http://osym.gov.tr
Yatay Geçiş ile Kayıt
- Yatay geçiş ile programa kayıt olmak istiyorsanız Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında istenilen koşulları sağlayarak Akademik Takvimde belirtilen sürelerde sistem üzerinden başvuruda bulunmanız gerekmektedir.
- Detaylı bilgi için: http://oidb.ankara.edu.tr
Bir akademik yıl içindeki eğitim öğretim faaliyetlerinin tarihlerini belirten ve Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen akademik takvimde kayıt yenileme, öğrenim ve materyal ücretinin yatırılma tarihleri, ders ekleme-bırakma, derslerin başlangıç ve bitiş tarihleri ve sınav tarihleri yer almaktadır. Üniversitemiz 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi aşağıda yer almaktadır.
İşlemler | Tarihler |
---|---|
Derslerin Başlama ve Bitiş Tarihleri | 23 Eylül 2024-03 Ocak 2025 |
Final Sınavı Tarihleri | 11-12 Ocak 2025 |
Bütünleme Sınav Tarihleri | 01-02 Şubat 2025 |
Öğrenciler İçin Kayıt Yenileme ve Bitiş Tarihleri | 16-22 Eylül 2024 |
Katkı Payı/ Materyal/ Öğrenim Ücreti Yatırma Tarihleri | 16-22 Eylül 2024 |
Danışman Onayı | 16-23 Eylül 2024 |
Birim Başkanı Onayı | 24 Eylül 2024 |
Bölümlerde Öğrencilerle Danışmanların Yüz Yüze Görüşme Tarihleri | 25-26 Eylül 2024 |
Öğrenciler İçin Ders Ekleme Bırakma ve Mazeret Başlama Bitiş Tarihleri | 25-29 Eylül 2024 |
Danışman Onayı | 25-30 Eylül 2024 |
Birim Başkanı Onayı | 1.Eki.24 |
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Ara Sınav Tarihleri | 18-24 Kasım 2024 |
Final Sınavı Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri | 04-23 Ocak 2025 |
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Final Sınavı Tarihleri | 06-12 Ocak 2025 |
Bütünleme Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri | 25 Ocak-05 Şubat 2025 |
Üniversite Seçmeli Dersler ile 5(ı) Derslerinin Bütünleme Sınav Tarihleri | 27 Ocak-02 Şubat 2025 |
Üç Ders Sınav Başvuru Tarihleri | 06 Şubat 2025 |
Üç Ders Sınav Tarihleri | 15 Şubat 2025 |
Üç Ders Sınav Not Giriş Başlama ve Bitiş Tarihleri | 08-16 Şubat 2025 |
1. SINIF / 1. YARIYIL (GÜZ) | |||
Kodu | Ders Adı | Zorunlu mu? | AKTS |
UATA105 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I | Evet | 2 |
UTDİ111 | Türk Dili I | Evet | 2 |
ZAUF1101 | Temel Hukuk | Evet | 4 |
ZAUF1103 | Genel İşletme | Evet | 5 |
ZAUF1105 | Ticari Matematik | Evet | 5 |
ZAUF1107 | Genel Ekonomi | Evet | 5 |
ZAUF1109 | Temel Muhasebe | Evet | 5 |
SECYAB1YY | 1.Yarıyıl Yabancı Dil Grubu | Evet | 2 |
YDA111 | Temel Yabancı Dil (Almanca) | Seçmeli | 2 |
YDF111 | Temel Yabancı Dil (Fransızca) | Seçmeli | 2 |
YDİ111 | Temel Yabancı Dil (İngilizce) | Seçmeli | 2 |
TOPLAM | 30 | ||
* 1.Yarıyıl Yabancı Dil seçmeli ders grubundan en az 2 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. |
1. SINIF / 2. YARIYIL (BAHAR) | |||
Kodu | Ders Adı | Zorunlu mu? | AKTS |
UATA106 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II | Evet | 2 |
UTDİ112 | Türk Dili II | Evet | 2 |
UBİT102 | Bilgi Ve İletişim Teknolojileri I | Evet | 2 |
UBYS1102 | Protokol Ve Sosyal Davranış Kuralları | Evet | 6 |
UBYS1104 | Bürolarda Etkin İletişim | Evet | 6 |
UBYS1106 | Büro Yönetimi | Evet | 5 |
ZAUF1122 | Yönetim Ve Organizasyon | Evet | 5 |
SECYAB2YY | 2.Yarıyıl Yabancı Dil Grubu | Evet | 2 |
YDA112 | Temel Yabancı Dil (Almanca) | Seçmeli | 2 |
YDF112 | Temel Yabancı Dil (Fransızca) | Seçmeli | 2 |
YDİ112 | Temel Yabancı Dil (İngilizce) | Seçmeli | 2 |
TOPLAM | 30 | ||
* 2.Yarıyıl Yabancı Dil seçmeli ders grubundan en az 2 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. |
2. SINIF / 3. YARIYIL (GÜZ) | |||
Kodu | Ders Adı | Zorunlu mu? | AKTS |
UBYS1201 | Mesleki Yazışmalar | Evet | 5 |
UBYS1203 | Dosyalama Ve Arşivleme | Evet | 5 |
UBYS1205 | Toplantı Yönetimi | Evet | 5 |
ÖAZFSEC3YY | * Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli (3. Yarıyıl) | Evet | 5 |
UAUF1201 | Girişimcilik | Seçmeli | 5 |
UAUF1203 | Meslek Etiği | Seçmeli | 5 |
UAUF1205 | Davranış Bilimleri Ve İletişim | Seçmeli | 5 |
UAUF1207 | İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği | Seçmeli | 5 |
UAUF1209 | Araştırma Yöntem Ve Teknikleri | Seçmeli | 5 |
UAUF1211 | Sağlık Turizmi | Seçmeli | 5 |
UBYSMESSEC3YY | ** Uzaktan Mesleki Seçmeli (3. Yarıyıl) | Evet | 10 |
SAUF1215 | Etkili Ve Güzel Konuşma | Seçmeli | 5 |
UBYS1271 | Klavye Teknikleri I | Seçmeli | 5 |
UBYS1273 | Bilgi Yönetimi | Seçmeli | 5 |
TOPLAM | 30 | ||
* Ön Lisans ANKUZEF seçmeli ders grubundan en az 5 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. | |||
** Uzaktan mesleki seçmeli ders grubundan en az 10 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. |
2. SINIF / 4. YARIYIL (BAHAR) | |||
Kodu | Ders Adı | Zorunlu mu? | AKTS |
UBYS1202 | Yönetici Asistanlığı | Evet | 5 |
UBYS1204 | Teknoloji Kullanımı | Evet | 5 |
UBYS1206 | Halkla İlişkiler | Evet | 5 |
ÖAZFSEC4YY | * Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli (4. Yarıyıl) | Evet | 5 |
UAUF1202 | Sosyal Güvenlik | Seçmeli | 5 |
UAUF1204 | İnsan Kaynakları Ve Yönetimi | Seçmeli | 5 |
UAUF1206 | Genel İstatistik | Seçmeli | 5 |
UAUF1208 | Finansal Yatırım Araçları | Seçmeli | 5 |
UAUF1210 | Afetlerde Salgın Hastalıklar | Seçmeli | 5 |
UAUF1212 | İlk Yardım | Seçmeli | 5 |
UBYSMESSEC4YY | ** Uzaktan Mesleki Seçmeli (4. Yarıyıl) | Evet | 10 |
SAUF1210 | Örgütsel Davranış | Seçmeli | 5 |
UBYS1272 | Bilgisayarlı Muhasebe Yazılımları | Seçmeli | 5 |
UBYS1274 | Araştırma Yöntemi | Seçmeli | 5 |
TOPLAM | 30 | ||
* Ön Lisans ANKUZEF seçmeli ders grubundan en az 5 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. | |||
** Uzaktan mesleki seçmeli ders grubundan en az 10 AKTS olacak şekilde ders seçilmelidir. |
MEZUNİYET İÇİN TAMAMLANMASI GEREKEN KREDİ | AKTS | ||
Zorunlu Dersler İçin Tamamlanması Gereken | 90 | ||
Ön Lisans ANKUZEF Seçmeli Dersler İçin Tamamlanması Gereken | 10 | ||
Uzaktan Mesleki Seçmeli Dersler İçin Tamamlanması Gereken | 20 | ||
TOPLAM TAMAMLANMASI GEREKEN | 120 |
- Uzaktan eğitim programlarının dersleri, e-öğrenme sistemi üzerinden eş zamanlı (canlı dersler) ve eş zamansız olarak yürütülmektedir.
- Kampüs Bilgi Yönetim Sistemi (https://obs.ankara.edu.tr)’ne giriş yapıldıktan sonra "ANKUZEF ÖYS'ye Giriş" linkine tıklanarak ANKUZEF Öğrenme Yönetim Sistemi (https://oys.ankara.edu.tr)'ne geçiş yapabilir ve ders alanlarınıza erişebilirsiniz.
- Programa ilişkin derslerin materyali elektronik olarak sistemde yer almakta olup ayrıca basılı materyal (kitap, ders notu, vb.) dağıtımı yapılmamaktadır.
- ÖYS’ye giriş kılavuzu için tıklayınız.
-
- Fakültemizde bir akademik yıl içerisinde her yarıyıl için bir Ara Sınav (Vize), Yarıyıl Sonu Sınavı (Final) ve Bütünleme Sınavı yapılmaktadır. Ayrıca kayıtlı olunan programda 2547 sayılı Kanunun 5. maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi kapsamında açılan dersler dâhil, başarısız olunan en çok üç ders dışındaki dersleri başarıyla tamamlayan ve programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren sınava girme hakkını kazanmış olup son yarıyıldaki/yıldaki başarısız öğrencilere mezuniyete üç ders sınavı hakkı tanınmaktadır.
- Ara ve Final Sınavları:
Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul (Avrupa ve Anadolu), İzmir, Konya, Samsun, Trabzon, Van ve Almanya (Köln) sınav merkezlerinde,
- Bütünleme Sınavları:
Adana, Ankara, Diyarbakır, İstanbul(Avrupa ve Anadolu), İzmir, Trabzon sınav merkezlerinde Cumartesi ve Pazar sabah ve öğleden sonra olmak üzere 4 oturum şeklinde yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler sınavlardan önce seçmiş oldukları merkezlerde sınava gireceklerdir.
- Fakültemiz tarafından gerçekleştirilen sınavlarda sorular çoktan seçmelidir. Her bir ders için 20 soru sorulmaktadır ve sınav oturum süreleri her bir test için 30 dakika olacak şekilde hesaplanarak uygulanmaktadır.
- Programı başarılı bir şekilde tamamlayarak mezun olabilmek için “Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Buna göre; programdan mezun olabilmek için programın tüm derslerinin başarıyla tamamlanması, programa ilişkin tüm yükümlülüklerin yerine getirilmelidir. Genel
- Akademik Başarı Not Ortalaması (GABNO)’nın 4,00 üzerinden 2,00 veya daha yüksek olması ve ön lisans için 120 Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), lisans için ise 240 AKTS toplamının sağlanması gerekmektedir.
- Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerin diplomaları "Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi" tarafından düzenlenmektedir. Bu diploma, diğer ön lisans ve lisans diplomalarının sağladığı tüm yasal hakları sağlamaktadır.
- Programa yerleşen adaylar güz ve bahar yarıyılı başlangıcında Akademik Takvimde belirtilen kayıt yenileme tarihlerinde ders seçme işlemlerini yaptıktan sonra belirlenen öğrenim ve materyal ücretlerini ödemektedirler.
- 02.07.2024 tarihli ve 32590 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair 01.07.2024 tarihli ve 8703 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ve Ankara Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından belirlenen öğrenim ve materyal ücretleri ile bilgi dokümanına aşağıdaki linklerden erişebilirsiniz:
- İlgili Cumhurbaşkanı Kararını görmek için tıklayınız.
- Öğrenim ve Materyal Ücretleri için tıklayınız.
Sizden gelecek podcast ya da videoları This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. adresine göndermenizi rica ederiz.